Convoy C.W. McCall

Jag vet att jag nyss gjort ett inlägg om filmen Convoy. Men efter att jag sett filmen så tänkte jag så här, i filmen spelas aldrig låten av C.W McCall. Det spelas en som är mer eller baserad på den låten, men lite anpassad efter filmen. Så då tänkte jag, om man ska ta original låten och lägga på bilder från filmen. Det vore nog nåt. Men innan jag gjorde det kollade jag om det var någon som tänkt likadant som mig. Det var det. Fanns flera sådana videor på youtube. Men i de fanns det något jag störde mig på, så där för gjorde jag tillslut en egen video ändå. Fast jag ville ju ändå skilja mig lite från de andra, bortsett från att inte göra de som jag störde mig på hos de andra. Det jag gjorde då var enkelt. Jag gjorde min svartvit. Tycke jag kunde bli snyggt, och inte blev det fult iaf. I låten finns det också partier där det ska låtas som det pratas över comradio. Där klippte jag in bilder om passade, där Kris och Burt pratade med varandra över comradio. Men sen när jag tänkte jag var klar, kom jag på en ide. I de partierna där de pratas över comradion, om man skulle göra de bilderna mindre då, så man kunde få plats med andra bilder som spelas upp samtidigt bredvid och visar annat. Ex deras lastbilar. Då kan det upplevas som att man ser när de pratar ur andra vinklar, alltså utifrån deras lastbil. Så den ändringen gjorde jag. Tog mig iaf 2 timmar extra. Men sen blev den klar, och vips här är den:

http://youtu.be/ZJBt07PFe0U

Kommentera

