Ny Demokraterna

Har gjort en ny video nu, om Ny Demokraterna, eller mest om deras fd ledare, Ian Wachtmeister och Bert Karlsson. Nu var ju jag inte så gammal 1991 när det begav sig, bara 4 år, och då var kanske inte politik det som intresserade mig mest. Därför kommer jag inte ihåg så mycket inför valet 1991, men jag har ju hört lite efteråt. Men, några år efter gjorde ett gäng glada göteborgare en show, första delen av en musikal andra delen ren revy. Men i musikaldelen får man se en sprätt plötsligt möta och lära känna en filur som ser ut som Kalle Stropp. De borde får för sig hastigt och lustigt att starta ett parti, Ny Deodorant. Ja pararellerna är nog tydliga. Showen hette Grisen i Säcken av och med Galenskaparna och After Shave. Den showen spelade farsan in när den gick på tv, och jag och min bror såg mycket på den när man var liten, och blev äldre. Jag tänkte jag skulle lägga ihop ett plus ett vilket jag gjort här. Även om jag inte hittade så mycket material om Ny Demokraterna som jag ville, så det jag hittade tyckte jag var tacksamt att jobba med.

Personligen tycker jag de två verkade vara en liten friskt fläkt i politiken. Kanske vore bra om de kom in ett liknande gäng och livade upp lite.

Länk till videon:

Kommentera

