Camilla Henemark

Andy Warhol har ju hittat på det där med 15 minutes of fame. Och det finns säkert flera som väntar på sin tid i rampljuset. Till de skulle jag vilja säga, ge upp. Tyvärr. Ni kommer inte få er kvart. Varför? Jo, Camilla Henemark har tagit den. Hon verkar inte ha nöjt sig med sin egna kvart och därför tagit massa andra personer 15 minuter.

Stod både på Aftonbladet och Expressen att hon är redo för Schlagerfestivalen nu. Att hon ska bli den nya Ranelid. Vad är det för paralleller mellan de? Båda har skrivit minst en bok och därmed båda kan kalla sig författare (En titel som inte verkar vara så svår att få medtanke på att alla verkar spotta ur sig böcker). Ranelids medverkande skapade rabalder oavsett om man gillade låten eller inte. Kommer hon säkert också göra. Oavsett om man gillar det eller inte. Och jag hoppas redan på förhand om hon skulle vara med, att hon absolut inte vinner. Men inte heller komma sist. Som Magnus Uggla resonerade efter att han kom sist när han var med på 70-talet, att det är bättre att komma sist och då bli ihågkommen, än i mitten och bortglömd. Och ja, jag tycker Camilla kan få komma i mitten. Men hon har ju hållit på med musik tidigare, det har ju inte Ranelid. Fast bidrog hon så jäkla mycket egentligen Army of Lovers? Jag har absolut ingen aning, eftersom jag tycker Alexander Bard verkar vara en jobbig person (och jag har inte heller uppskattat någonting annat han har tagit sig för i musik väg (bortsett från en låt han skrivit med Ola Håkansson åt Jerry Williams som heter Started With A Love Affair, som är riktigt bra)). Sen den där andra killen som var med, frisören, vad han nu heter, kanske nåt med Jean, det bästa han gjort är att hålla sig från rampljuset och klippa kalufser. Sen är var det väl en till tjej, som jag inte heller vet vad hon heter, men verkar väldigt jobbig efter det lilla jag sett med henne på tv. Av dessa anledningar har jag helt enkelt inte lyssnat speciellt mycket på Army Of Lovers, plus att de gånger jag hört de har jag tyckte det varit skräp.

Två sista grejer:

nr1: Gjordes ju någon satribild med kungen och drottningen där Henemark låg näck på ett bord och kungen och de andra knickdickerna som han hänger med, står runt henne. Kungahuset blev ju inte så glada över bilden. Inte Henemark, med motiveringen att hon inte hade blivit tillfrågad om att få vara med (tillskillnad från kungen då eller?) Hon som gjorde bilden bad Henemark om ursäkt med inte kungen. Jag tycker hon skulle gjort tvärtom.

nr2: Henemark har skrivit en bok där hon rabblar upp flera kändisar som hon legat med. Kommer inte ihåg exakt vilka det var nu. Men hon har sagt att det är ännu fler som kommer dra en lättad suck över att de inte är med. Men min fundering är, är det deras rykte verkligen blir mest nersmutsat? Bortsett från avsaknad av smak. Är det inte hon som uppenbarligen i så fall hoppat i sängen lite hipp som happ?

Kommentera

