Stop motion och en återträff

Försökte göra en stop motion film idag. Har tagit bilderna, gick ju snabbt, men det sket sig när det kom till klippningen. För tillfället iaf. Orsak: Den här datorn är inte vad den varit, hoppas jag. Grafikkortet var lite för ansträngt för att kunna öppna programmet där jag tänkte klippa. Och då ska jag också förtälja att det inte var Avid eller Final Cut jag tänkte klippa i, utan Windows Movie Maker. Eftersom det är rätt basic klippning jag skulle göra skulle det räcka med Movie Maker. Så klippningen får vänta, tills min bättre halva kommer hem, som är på jobbresa i Thailand, eftersom hon har den andra datorn med sig. Men jag bläddrade igenom bilderna iaf lite snabbt, kan nog funka och bli som jag tänkte mig. Men jag håller på idén för mig själv tills jag är klar med den.

Igår kväll träffade jag några som liksom jag hade pluggat mediaproduktion i Falun. Var två tjejer som tyckte det kunde vara kul om så många som möjligt träffades för att se vad alla gör nu osv. De flesta av de cirkus 10-15 pers som kom, gick i den klassen som började en termin efter mig. Det var då en stor klass. Bortåt 30 stycken, i jämförelse med min klass som jag tror låg runt 10 när vi gick ut. Men de flesta i den klassen visste man vilka de var, och många kände man och en del jobbade man med i StudentTv eller andra produktioner. Men det var jäkligt tajta alla i den klassen. Vilket gjorde att man lätt som person som inte hade gått i den klassen ibland hamnade lite utanför igår. Som undertecknad till exempel. Men det var inte så ofta, så i stort sätt var det en trevlig kväll. Men jag kan inte låta bli att bli lite bitter ändå. Fast jag vet inte om det är på min situation eller deras, men det är klart att de lyckades få bättre praktik än jag, som i sin tur lätt till att de har mer regelbundet jobb än mig. De flesta i alla fall. Jag hamnade ju på UR, var ju kul när man var där. Men det blev ju inget mer efteråt, nä då väntade de några månader på nästa praktikant. Och från högskolan vet jag att varje år så har ju någon gjort praktik på UR, men det är inte så många som fått fortsätta sen där, vad jag vet. De andra verkar haft lite mer flyt, fått jobbat lite på deras praktikplatser efteråt osv. Men läget är som det är, bara kämpa på. Fick några idéer igår iaf som jag hoppas kan ge mig napp någon gång iaf.

Kommentera

